خاطرات

خاطرات

برای زنده ماندن دو خورشید لازم است؛ یکی در آسمان و یکی در قلب ...در جستجوی قلبِ زیبا باش نه صورتِ زیبا زیرا هر آنچه زیباست همیشه خوب نمی ماند امـا آنچه خوب است همیشه زیباست ...
خاطرات

خاطرات

برای زنده ماندن دو خورشید لازم است؛ یکی در آسمان و یکی در قلب ...در جستجوی قلبِ زیبا باش نه صورتِ زیبا زیرا هر آنچه زیباست همیشه خوب نمی ماند امـا آنچه خوب است همیشه زیباست ...

لطفا شما قضاوت کنید!!!

نتیجه تصویری برای تصاویر برای سرگردانی در ادارات

بنام خدا

نحوه برخورد یک فرد خارجی غیر مسلمان با یک مسلمان در خارج از کشور

بعد از گذاشتن مطلب خاطره ناخوشایند از...... شهرداری.... یکی از دوستان که موضوع برایش جالب بود گفت نه تنها در شهرداری بلکه در اکثر ادارات و حتی ارگانهای ما همین روش دواندن مردم و پاس کردن از این اتاق به آن اتاق وجود دارد و البته شدت و ضعف دارد در حالیکه در خارج از کشور حتی در کشورهائی که با مسلمانان این روزها مشکل دارند و خصوصا با ایرانی ها بیشتر از بقیه مسلمانها روند انجام کار اینگونه نیست و نمونه ای از آن را که برای پسرخاله اش که در کانادا زندگی می کند، اتفاق افتاده بود را اینگونه توضیح داد:

مدتی قبل پسرخاله بنده که در یکی از شهرهای کشور کانادا مشغول تحصیل است بدلیل بیماری سخت پدر به ایران فراخوانده شده و این خبر روز شنبه که در کانادا سفارتخانه ها تعطیل است (در کشورهای خارجی روزهای شنبه و یکشنبه روزهای آخر هفته و تعطیل می باشد) به او داده می شود و او با توجه به ضرورت گذرنامه و مدارک خود را برداشته برای تهیه بلیط میرود که متوجه میشود اعتبارگذرنامه اش تمام شده و باید اعتبار آن را تمدید کند تا بتواند ضمن خروج از کشور مجددا برای ادامه تحصیل برگردد.به سفارت خانه ایران مراجعه می کند به او میگویند تا روز یکشنبه باید صبر کند با نگرانی به منزل بر میگردد و ناگهان به ذهنش میرسد که از طریق سفارتخانه کشور کانادا موضوع را پیگیری کند و لذا از طریق اینترنت و یکی از شبکه های اجتماعی مشخصات یکی از کارمندان مسئول سفارتخانه را پیدا می کند و از طریق همان شبکه از ایشان درخواست کمک می کند.او گفت که هنوز یک ربع از درخواست نگذشته بود که یک پیام برای بنده از طرف همان شخص آمد مبنی بر اینکه مشکلاتان را اگر ممکن هست به ایمیل بنده ارسال کنید تا مطالب بصورت شخصی باشد و لذا بنده موضوع را سریعا برای ایشان ایمیل کردم و نیم ساعت نگذشته بود که از طرف ایشان ایمیلی برای بنده آمد که نوشته بود چون پرونده افراد محرمانه هست آیا شما به بنده اجازه میدهید پرونده را بررسی و برای رفع مشکل از حالت محرمانه خارج نمایم.که بنده با ارسال ایمیل این اجازه را دادم و منتظر شدم تا اینکه حدود یکساعت بعد ایشان گفت مورد را اضطراری بررسی کرده و با هماهنگی مسئول مربوطه حل نموده است و لذا شما میتوانید اقدام لازم را برای خارج شدن از کشور و برگشت مجدد بعمل آورید.بنده که باور نمیکردم در کشور کانادا برای من که یک ایرانی هستم که خیلی هم موقعیت خوبی در نزد دولت مردان کانادا ندارم و آنها ما را بعنوان تروریست خطاب می کنند،توانسته باشم این مشکل بزرگ را به این راحتی رفع و رجوع کنم از ایشان قدردانی کرده و برای آمدن اقدام کردم و ...

حالا شما قضاوت کنید تفاوت نحوه برخورد با یک مشکل معمولی در ایران (آنچه برای گرفتن یک پاسخ نامه در شهرداری به سر بنده آمد) با یک مشکل نسبتا بزرگ که در یک کشور غیر مسلمان خارجی برای یک ایرانی بوجود آمده است!!!

واقعا باید برای قوانین و بروکراسی اداری کشورمان که این روزها باعث ناراحتی و نگرانی اکثریت ارباب رجوع خود شده اند اظهار تاسف کنیم و از مسئولین بخواهیم تا این موارد باعث عصیان مردم نشده فکری اساسی بکنند.شاید فردا دیر باشد که بخواهیم کاری انجام دهیم.

لطفا شما قضاوت کنید که چرا در ایران اسلامی ما خیلی ها حاضر نیستند رعایت قوانین اسلام و قرآن را بکنند؟

«والسلام علیکم»


 

بنام خدا

خاطره ای نامناسب و ناخوشایند از نحوه پاسخ گوئی کارمندان شهرداری منطقه .... یزد


بنده نه تنها در ارتباط با شهرداری بلکه اساسا با تمام ادارات و ارگانها بگونه ای همکاری نموده و عوارض و بدهی خود را پرداخته ام که هیچ جای حرف و حدیثی باقی نگذارد. سعی نموده ام تا حد ممکن خودم را با شرایط حقوقی و مالی و درآمدم بگونه ای وفق بدهم که نیازی به وام گرفتن و زیر دین دیگران رفتن نداشته باشم و الحمدالله خداوند متعال هم همیشه و در همه حال یار و همراهم بوده و بنده هم راضی به رضای او بوده ام.

اما با توجه به اینکه یک انبوه ساز که بنده و تعدادی از دوستان  به سفارش یک همکار اداری از ایشان آپارتمان پیش خرید کردیم و سالهاست (از سال 85 تا کنون) به تعهد خود عمل ننموده است و متاسفانه دست ما بجائی بند نیست و تا کنون نتوانسته ایم از مسیر قانونی اقدام خاصی انجام دهیم زیرا نفوذ او بقدریست که تمام اقدامات ما را در نطفه خفه کرده و اجازه کاری بر علیه خودش را به ما نمیدهد و هیچ مقامی هم جوابگوی ما نیست ، مشکلات عدیده ای برای بنده بوجود آورده زیرا بنده آپارتمان را برای فرزند پسرم پیش خرید کردم اما زهی خیال باطل، اکنون بعد از گذشت حدود 9 سال که فرزندم ازدواج کرده و صاحب فرزند هم شده ، هنوز نتوانسته سرپناهی برای خود و خانواده تهیه کند زیرا منتظر همان آپارتمان بوده.

اخیرا تصمیم گرفتیم که قید آن آپارتمان را زده و به فکر آپارتمان دیگری باشیم به هر دری زدیم و مقداری پول برای پیش خرید یک آپارتمان تهیه کردیم و با تجربه قبلی از طریق مراجع قانونی مورد را بررسی و رسما قراردادی با فروشنده بستیم و پول را پرداخت کردیم و قرار شد طی چهار چک سه ماهه بقیه را پرداخت کنیم.به همین منظور با هماهنگی یکی از بانک ها مقرر شد برای دستگاه خریدی که آن بانک در مغازه فرزندم دارد وامی بگیریم و لذا مراحل مقدماتی را انجام دادیم و سند منزل خودم را بعنوان وثیقه به بانک مذکور تحویل دادم و آن بانک هم طبق قوانین خودش نامه ای به شهرداری برای استعلام و نامه ای هم برای کارشناسان خودش ارسال کرد. کارشناس بانک گفت ابتدا باید شهرداری پاسخ بدهد تا ما اقدامات بعدی را انجام دهیم و این شد که بنده به شهرداری مربوطه رفتم....

 داستان از همینجا شروع شد. با مراجعه به شهرداری و تحویل نامه بانک و ثبت آن در سیستم اداری شهرداری به بخش فنی و کارشناسی هدایت شدم و در آنجا به بنده گفتند به کارشناس بازدید مراجعه کنم تا تاریخ بازدید تعیین کند.پس از مراجعه مقرر شد دو روز بعد ساعت هفت و نیم صبح بنده در شهرداری حاضر شوم که کارشناس مربوطه قبل از بیرون رفتن بگوید چه ساعتی برای بازدید از ساختمان بنده خواهد آمد و بنده هم همین کار را کردم و بعد از حضور در شهرداری در وقت مقرر ،کارشناس گفت ساعت هشت و نیم در محل ساختمان منتظر او باشم و بنده هم همینکار را کردم و ایشان هم آمد و پس از بازدید و کنترل ساختمان مواردی را یادداشت کرد و گفت دو روز بعد برای گرفتن پاسخ به واحد فنی شهرداری مراجعه کنم. بنده هم با توجه به لزوم گرفتن پاسخ و تحویل دادن به بانک مربوطه همینکار را کردم و چاره ای هم نداشتم.اما دو روز بعد یعنی روز چهارشنبه که برای گرفتن پاسخ رفتم کارشناس واحد فنی گفت : زیر برگه بازدید شما نوشته تخلف ساختمانی دارید و بنده که نمیتوانستم موضوع را باور کنم حیران و عصبانی پرسیدم چه تخلفی؟گفت کارشناس نوشته سایبانی که با ورق شیروانی برای خودرو ساخته اید بعنوان اضافه ساخت محسوب شده و تخلف است یا باید پارکینگ و سقف را بردارید یا اینکه به کمیسیون ماده نود برای برآورد و تعیین جریمه اضافه ساخت مراجعه کنید.

تا لحظاتی آنقدر دچار عصبانیت شدم که نمیدانستم در چه موقعیتی هستم و حتی کارشناس هم نگران شد که شاید اتفاقی برای بنده پیش آمده اما وقتی کمی نشستم و حالم بهتر شد پرسیدم راه دیگری هم هست ؟ او گفت معمولا این موارد را کارشناس بازدید نمی نویسد اما نوشتن آن هم قانونی است و سختگیرانه که برای شما انجام شده و شاید اگر بخود شهردار مراجعه کنید ایشان از اختیارش استفاده نموده و مورد را حل کند.بنده به دفتر آقای شهردار مراجعه کردم و چون ایشان جلسه داشتند مسئول دفتر گفت ساعت 10 جلسه تمام می شود آنموقع بیائید شاید بتوانید شهردار را ببینید و بنده هم اطاعت کرده و ساعت 10 برگشتم و با نیم ساعت تاخیر بالاخره برای چند دقیقه آقای شهردار را مل اقات کردم و موضوع را گفتم و ایشان گفت این مورد در قانون دیده شده اما از طرفی شما هم حق دارید که باید برای خودرو پارکینگ داشته باشید و بنده میدانم که شما اگر مجبور به برداشتن و تخریب پارکینگ شوید بعد از بازدید مجددا اقدام به ساخت می کنید لذا برای جلوگیری از این اقدامات اضافی یک تعهد بدهید که چنانچه مجوزی برای کار درساختمان خواستید و سریعا پارکینگ را تخریب کنید و در زیر نامه درخواست بنده که موضوع را در آن شرح داده بودم نوشتند، با اخذ تعهد پاسخ استعلام بانک را بدهید.(بسیار خوشحال شدم از اینکه شهرداری منطقی و واقع بین کار مجموعه را بدست گرفته) لذا ضمن تشکر از ایشان که عازم جلسه ای بیرون از شهرداری بود به واحد فنی مراجعه کردم ، کارشناس مربوطه گفت نامه را به دبیرخانه و واحد ثبت ببر و پس از ثبت به اینجا بیا. اطاعت کردم رفتم و پس از ثبت برگشتم اما کارشناس مربوطه گفت: برو تعهد را بنویس و بیاور به اوگفتم کاغذ بدهید تا همینجا بنویسم که او باخنده گفت باید به دفترخانه اسناد رسمی بروی و در آنجا تعهد رسمی بدهی و بعد بیاوری لذا بنده که چاره ای نداشتم به دفترخانه ای رفتم و تعهدی مبنی بر اینکه هر زمان که نیاز به مجوزی داشتم در اسرع وقت پارکینگ را تخریب نموده و بردارم در غیر اینصورت شهرداری طبق قانون با بنده برخورد کند، دادم و سند تعهد را به شهرداری آورده و پس از ثبت در سیستم به واحد فنی مراجعه کردم تا پاسخ نامه را بگیرم اما باز هم کارشناس مربوطه گفت باید مسئول واحد فنی هم موضوع را تایید کند و بنده به ایشان مراجعه کردم و پس از کنترل مدارک مسئول مربوطه گفت مشکل خاصی نیست به همان کارشناس مراجعه کن .باز به کارشناس مسئول پاسخگوئی مراجعه کردم که او گفت :واحد املاک هم باید در این مورد نظر بدهد لذا به مسئول واحد فنی مراجعه و موضوع را به ایشان گفتم و ایشان گفت به نظر نمیرسد مشکلی باشد به واحد مربوطه برو و بعد از گرفتن پاسخ کار انجام خواهد شد.

به واحد املاک رفتم و کارشناس آنجا گفت : چون یک طرح مصوب در آینده آنجا اجرا خواهد شد باید به قسمت شهرسازی شهرداری مرکز مراجعه کنید و آنها در مورد ساختمان نظر بدهند.هر چه به او گفتم که آقای محترم ساختمان بنده چند سالی بیشتر نیست ساخته شده و پروانه ساخت و پایان کار و تمامی مجوزها را دارد و حتی زمان ساخت یک و نیم متر از ساختمان کناری عقبتر رفته و ساختمان را بنا کرده ام اما او گفت همینکه گفتم برو به شهرداری مرکز و پاسخ بگیر.با اطمینان از اینکه دارند بنده را دور سر می گردانند به مسئول واحد فنی که از جانبازان هم محسوب میشود مراجعه کردم و وقتی موضوع را به او گفتم با تعجب گفت اصلا به نظر بنده نیازی به اینکار نیست اما چون در سیستم و در زیر نامه نوشته که باید پاسخ بخش شهرسازی را بگیرید چاره ای نیست و به آنجا مراجعه کنید ان شاءالله که مشکلی پیش نیاید.بنده هم دست از پا درازتر خودم را به شهرداری مرکز رسانده و به بخش مربوطه رفتم که متاسفانه مسئول نقشه برداری و کارشناس مربوطه که پرونده به او ارجاع شده بود به مرخصی رفته بود و تا روز شنبه هم بر نمی گشت و همکار او هم بعلت نداشتن پسورد کامپیوتر این کارشناس با وجودیکه معاونت مربوطه دستور داده بود دسترسی نداشت و لذا بنده مجبور بودم تا روز شنبه صبر کنم.(یک هفته از تحویل نامه به شهرداری به همین راحتی سپری شد)

شنبه اول وقت به شهرداری مرکز و به کارشناس مربوطه مراجعه کردم و ایشان با متانت به درخواست رسیدگی و پس از تطبیق موارد با نقشه و طرح های مصوب گفت با توجه به مدارک شما اصلا نیازی به ارسال پرونده به اینجا نبود اما بنده پاسخ خواهم داد لذا با تهیه یک نقشه و نوشتن صورتجلسه ای در حاشیه نقشه مبنی بر اینکه رعایت قوانین حریم شده و مشکلی از نظر ساختمانسازی وجود ندارد و امضاء آن و البته گذاشتن جائی برای امضاء کارشناس املاک شهرداری مربوطه در منطقه ،بنده را مجددا به شهرداری منطقه برگرداند اما وقتی بنده به شهرداری آمدم کارشناس واحد املاک که باید نقشه مصوب را امضاء میکرد تا بعد آن را ثبت نمایند هنوز نیامده بود و یا ...بهرحال در اطاقش نبود و رئیس ایشان گفت ساعت 10 به بعد بیائید حتما خواهد بود چون ساعت هنوز 9 نشده بود برای انجام کارهای شخصی از شهرداری رفتم و ساعت 10 برگشتم اما تا ساعت یک بعد از ظهر کارشناس مربوطه نیامد و لذا رئیس ایشان که دید بنده خیلی منتظر مانده و کمی نگران هستم گفت بده بنده آنرا امضاء کنم تا کار شما انجام شود و لطف کرده نقشه را امضاء کرد و بنده برای ثبت و اسکن نقشه به واحد ثبت رفتم و پس از ثبت به واحد فنی مراجعه کردم که کارشناس مربوطه پس از کنترل سیستم گفت چون پرونده به شهرداری مرکز ارجاع شده باید مسئول مربوطه علاوه بر ف رستادن نقشه پاسخ سیستمی هم میداد و پاسخ نداده و نمیدانم چرا در اینکار مرتب مشکل پیش می آید و چون یک مشکل خانوادگی برایش پیش آمده بود و میخواست مرخصی ساعتی بگیرد و از محل کار خارج شود با درخواست بنده سعی کرد با تلفن با کارشناس شهرداری مرکز و مسئول بخش شهرسازی که باید پاسخ نامه را میدادند تماس بگیرد اما هیچ فردی به تلفن ها جواب نداد تا اینکه یکی از دفترداران آنجا گفت همه در جلسه هستند و تا آخر وقت جلسه ادامه خواهد داشت و کارشناس فنی هم ضمن عذر خواهی گفت چون فعلا بنده کاری نمیتوانم بکنم و میخواهم بروم برای ادامه کار روز بعد بیائید و بنده برای اینکه باز روز بعد معطل گرفتن پاسخ کارشناس شهرداری مرکز نشوم به آنجا رفتم.ساعت حدود یک و نیم بعدازظهر بود و جلسه درمعاونت مربوطه برقراربود و بنده به مسئول آنجا مراجعه کردم گفت منتظر باشید تا جلسه تمام شود که البته خیلی طول خواهد کشید.بنده به مسئول دفتر بخش شهرسازی مراجعه و از ایشان خواهش کردم یاداشتی به کارشناس مربوطه بدهد که بنده بمانم یا بروم و ایشان قبول کرد و پس از وارد شدن به جلسه و خارج شدن گفت کارشناس گفته از طریق سیستم کامپیوتری خودش پاسخ را بدهد اما چون ظاهرا پاسخ ثبت نشده بود مسدول دفتر نتوانست کاری بکند و مجددا به جلسه رفت و این دفعه خود کارشناس از جلسه بیرون آمد و ضمن عذر خواهی گفت نمیدانم چرا پاسخ حذف شده و بنده همان صبح پاسخ را داده ام و لذا از ایشان خواستم دوباره پاسخ را ارسال کنند و ایشان هم لطف کرده با صرف چند دقیقه وقت مجددا در یک خط پاسخ لازم را در سیستم مبنی بر اینکه رعایت حریم شده و مشکلی مشاهده نشد در سیستم ثبت نموده و به شهرداری منطقه... ارسال کرد.اما بهر حال ساعت از دو بعدازظهر گذشته بود و کارشناس واحد فنی شهرداری منطقه هم رفته بود و لذا ادامه کار به روز بعد موکول گردید.

روز نهم (نه روز از تاریخ تحویل نامه جهت گرفتن یک پاسخ معمولی مبنی بر اینکه ساختمان و بنده بدهی خاصی نداشته باشیم گذشت)

صبح اول وقت به شهرداری مراجعه کردم و بعد از کنترل اسناد توسط کارشناس واحد فنی ایشان اظهار داشت نامه شهرداری مرکز آمده اما پاسخ کارشناس املاک هنوز نرسیده است و به آنجا مراجعه کنید و بگوئید پاسخ را بدهند. بنده هم به واحد املاک مراجعه و پس از شرح اقدامات و تایید نقشه در شهرداری مرکز به کارشناس درخواست پاسخ کردم.کارشناس مربوطه پس از کنترل و سوال که چه کسی زیر نقشه را امضاء کرده و شنیدن پاسخ مسئولش که گفت من امضاء کرده ام اقدام به نوشتن پاسخ نمود و به بنده گفت برو بخش فنی پاسخ را خواهم فرستاد.کارشناس بخش فنی پس از رسیدن پاسخ پرونده را به مدیر بخش فنی ارجاع داد که هنوز به محل کار نیامده بود ساعت حدود هشت و نیم بود که همان کارشناس آمد و گفت چون مسئولش بعلت جانباز بودن صبح ها طبق مجوز دیرتر به محل کار می آید خودم از طریق سیست ایشان پاسخ را تایید می کنم و اینکار را کرده و آنگاه گفت به دفتر معاون برای نوشتن پاسخ بانک مراجعه کنید و اظهار امیدواری کرد که دیگر مشکلی پیش نیاید.

بنده به دفتر معاونت فنی رفتم و پس از هماهنگی با مسئول دفترش پس از بیرون آمدن ارباب رجوع دیگری به اتاق ایشان رفتم و ایشان هم پس از کنترل و بررسی اسناد (حدود یک ربع) پاسخ را در سیستم نوشت و گفت به دبیرخانه مراجعه کنید و پاسخ را بگیرید و بنده با تشکر از ایشان به دبیرخانه رفتم و با اعلام شماره نامه درخواست پاسخ نامه را درخواست کرده و پس از گرفتن چاپ نامه آن را گرفتم و با خاطره ای بسیار نامناسب از شهرداری منطقه.... بدون اینکه به پاسخ نگاهی هم بیاندازم از آنجا خارج شدم و به سمت کارگزار بانک مربوطه برای تحویل پاسخ رفتم. بعد از تحویل نامه به کارشناس مربوطه بانک ایشان گفت چرا اینقدر زمان برد پاسخ گرفتن و چرا این موارد در زیر پاسخ نامه نوشته شده ؟ موضوع تعهد نامه رسمی و... چیست؟ بنده در اینجا بود که نوشته های زیر پاسخ را خواندم که خیلی عجیب بود زیرا نوشته بود:

موقعیت با توجه به سوابق یک واحد مسکونی می باشد که رعایت اصول شهرسازی نگردیده که رعایت آن در بازسازی بعدی برابر ضوابط الزامی است و بر اساس نقشه های مصوب در مسیر طرحهای عمرانی شهرداری قرار ندارد و در حال حاضر خلافی و بدهی ندارد.با توجه به اعلام واحد املاک و با تفهیم موضوع به مالک که پس از اجرای کامل طرح مشمول مشرفیت میگردد پاسخ استعلام بانک در حال حاضر بلامانع صدور هرگونه گواهی بعدی منوط به استعلام مجدد از آن واحد می باشد.صدور این مجوز با عنایت به دستور شهردار محترم منطقه به شماره 940323343 مورخ 94/10/16 ثبت در دبیرخانه منطقه و تعهد محضری می باشد.

خدایا تو که آگاهی در این مملکت چه خون هائی برای برپا شدن این نظام اسلامی داده شده و اکنون همه روزه اخبار اختلاس های میلیاردی از بانک ها اعلام میگردد و بنده و امثالهم که عضو خانواده شهدا و حتی خودم جانباز هستم برای گرفتن یک وام چند میلیونی که سند منزلم را بعنوان وثیقه میگذارم چه مسیرهائی را باید طی کنیم.

بازهم خدا را شکر می کنم و راضی هستم به رضای او، اما بعنوان اعتراض به این روندسعی خواهم نمود نحوه برخورد شهرداری با یک ارباب رجوع معمولی را که نخواسته از مسیر غیر قانونی کاری انجام دهد و نحوه پاسخگوئی کارمندانش را با تمام توان بگوش مسئولان و مردم برسانم. شاید قبل از ظهور آقا امام زمان (عج) گوشی شنوا و وجدانی برای رسیدگی به این مطالب پیدا شود.ان شاءالله