خاطرات

خاطرات

برای زنده ماندن دو خورشید لازم است؛ یکی در آسمان و یکی در قلب ...در جستجوی قلبِ زیبا باش نه صورتِ زیبا زیرا هر آنچه زیباست همیشه خوب نمی ماند امـا آنچه خوب است همیشه زیباست ...
خاطرات

خاطرات

برای زنده ماندن دو خورشید لازم است؛ یکی در آسمان و یکی در قلب ...در جستجوی قلبِ زیبا باش نه صورتِ زیبا زیرا هر آنچه زیباست همیشه خوب نمی ماند امـا آنچه خوب است همیشه زیباست ...

شب های قدر

شب قدر

بنام خدا

شب قدری دیگر

خوشا به حال آنان که قدر شب را در شب قدر می‌شناسند.

به زیر آسمان بیایید که باران ستاره می‌بارد.

او می‌آید و با خود نور می‌آورد و آن که بیدار و قدرشناس است با خود به آسمان‌ها می‌برد.

وقتی که این افکار از ذهنم می‌گذرد، اشک در چشمانم جمع می‌شود و می‌خواهم به حال خودم گریه کنم.


به حال خودم که چقدر قدرنشناس شب قدر بوده‌ام.

چه قدرهایی که در خواب غفلت بودم.

حال آن که اگر بیدار ‌بودم و به قدر شب آگاه، به اندازه وسعت شب، از حضور خدا لبریز می‌شدم.

ای وای بر من

اما امشب دیگر می‌خواهم قدر شب را بفهمم.

نمی‌خواهم خواب بمانم.

می‌خواهم با کاروان شب بیدار باشم و ستاره گردی کنم.

پس  می خوانم به نام او ...

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان

إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ

ما آن (قرآن) را در شب قدر نازل کردیم.

وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ

و تو چه می‏دانی شب قدر چیست؟!

لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ

شب قدر بهتر از هزار ماه

تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ

فرشتگان و روح در آن شب به اذن پروردگارشان برای (تقدیر) هر کار نازل می‏شوند.

سَلَامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ

شبی است مملو از سلامت (و برکت و رحمت) تا طلوع صبح!

التماس دعا


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.