خاطرات

خاطرات

برای زنده ماندن دو خورشید لازم است؛ یکی در آسمان و یکی در قلب ...در جستجوی قلبِ زیبا باش نه صورتِ زیبا زیرا هر آنچه زیباست همیشه خوب نمی ماند امـا آنچه خوب است همیشه زیباست ...
خاطرات

خاطرات

برای زنده ماندن دو خورشید لازم است؛ یکی در آسمان و یکی در قلب ...در جستجوی قلبِ زیبا باش نه صورتِ زیبا زیرا هر آنچه زیباست همیشه خوب نمی ماند امـا آنچه خوب است همیشه زیباست ...

شرکت در انتخابات واجب است

شرکت در انتخابات


بنام خدا

 

شرکت در انتخابات واجب است

شرکت در انتخابات واجب است چون انتخابات از امور مسلمین است مگر مى‏شود که کسى مسلمان باشد و به امور مسلمین بى تفاوت باشد ...

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله می فرمایند:

کسى که صبح کند و نسبت به امور مسلمین بى تفاوت باشد مسلمان نیست. (کافى، جلد  ۲،  صفحه۱۶۳)

می گویند: قبلی ها چه گُلی به سر ما زدند که اینها بزنند ؟

بر فرض که قبلی ها کار نکردند. شما اگر از چند نانوایی نان بخری و نانش خوب نباشد ، دیگر نان نمی خری؟

دقت کنیم ! که اگر ما خودمان برای کشورمان نقشه نریزیم، آمریکا و اسرائیل نقشه می ‏کشد که چه کسی باشد و چه کسی نباشد آنوقت او از آن طرف دنیا براى ما نقشه بکشد و ما نقشه نکشیم؛ اگر هم دین نداریم به خاطر غیرت ملى‏ مان باید در انتخابات شرکت کنیم.

داستانک

 یک نوکرى اربابش را اذیت مى‏ کرد.

 گفتند این نوکر را توى کوچه دارند مى ‏زنند تا گفتند مى ‏زنند فورى رفت و از نوکر دفاع کرد.

 مردم گفتند تو که از دست این نوکر دلت خون است..

گفت من از دست این دلم خون است اما غیرتم اجازه نمى ‏دهد  بالاخره نوکر من که هست منسوب به من هست چون منسوب به من است اجازه نمى ‏دهم شما بزنید اگر هم خواسته باشم بزنم خودم مى ‏زنم.

کلام آخر

حال آمریکا براى ما تصمیم بگیرد؟ به غیرت ما بر نمی خورد؟ هر کس یک جو غیرت داشته باشد نمى‏ تواند آرام بنشیند و اجازه بدهد که از آن طرف دنیا برایش نقشه بکشند.

منابع:

تلخیص از صحبت های حجه الاسلام قرائتی  ۲۶/ ۰۳/ ۸۴

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.