خاطرات

برای زنده ماندن دو خورشید لازم است؛ یکی در آسمان و یکی در قلب ...در جستجوی قلبِ زیبا باش نه صورتِ زیبا زیرا هر آنچه زیباست همیشه خوب نمی ماند امـا آنچه خوب است همیشه زیباست ...

خاطرات سفر به عتبات عالیات -بخش ششم نجف اشرف و کوفه

بنام خدا

ادامه مطالب سفر زیارتی به عتبات عالیات - نجف و کوفه

بعد از صرف صبحانه تلاش کردم با لب تاپ که همراه برده بودم کمی کار کنم و سری به سایت های ایرانی بزنم و اخبار را مرور کنم،متاسفانه بعلت اینکه ویندوز لب تاپ اصلی نبود ،سیستم اجازه وصل شدن به وای فای هتل را نمیداد و لذا با هماهنگی مسئول ایرانی هتل به یکی از خیابان های اصلی که در آن کامپیوتر و تجهیزات جانبی می فروختند ، رفتم و در آنجا هم یکی از کارشناسان تعمیرگاه های تخصصی کامپیوتر حدود نیم ساعت به لب تاپ وررفت اما در نهایت گفت با این برنامه نمی شود و باید برنامه اصلی نصب شود و چون اینکار زمانبر بود، قرار شد لب تاپ را بعد از نماز تحویل بگیرم و لذا از همانجا به سمت بازار بزرگ نجف رفتم تا از آن طریق خودم را قبل از نماز به حرم امیرالمومنین برسانم.

در طول مسیر بدلیل همراه نداشتن پول ایرانی به یک صرافی رفتم و یک صد دلاری را با پول ایرانی که معادل سیصد و سی هزارتومان بود ،تعویض کردم ضمنا یک سیم کارت عراقی هم متعلق به شرکت زین را به مبلغ 25 هزارتومان خریدم تا بتوانم با آن با ایران تماس داشته باشم(البته با آنهائی که شبکه اجتماعی نداشتند و از اینترنت استفاده نمی کردند.

حدود یکساعت مانده به اذان ظهر به حرم رسیدم و با توجه به شلوغ نبودن حرم در این ساعات یک زیارت دلنشین کرده و ضمن خواندن نماز زیارت پیامبران و امام علی (ع)  و تحیت حرم مجددا از جانب دوستان و ملتمسین دعا و خانواده و....زیارتی انحام داده و نماز از حانب آنها خواندم و چون فرصت بود و چندین بار زیارت حرم را انجام دادم از حرم خارج شده و برای قرائت فاتحه بر سر قبورو مرقد علما و یزرگان مدفون در اطراف حرم رفتم و پس از آن برای نماز جماعت به صفوف نماز پیوستم.بعد از نماز جماعت ،مجددا زیارتی انجام دادم و برای گرفتن لپ تاپ و صرف ناهار به هتل برگشتم.خوشبختانه لب تاپ آماده بود و لذا بمحض رسیدن به هتل به سایت های مختلف از جمله راسخون سرکشی کردم و جند عکس گرفته شده ار مکانهای زیارتی را برای سایت و تالار گردشگری ارسال کردم.

بعد از صرف ناهار و کمی استراحت با هماهنگی مدیر کاروان برای بازدید از اماکن اطراف نجف بصورت گروهی حرکت کردیم و از مسجد حنانه که روایت زیادی در مورد حضور سر سیدالشهدا امام حسین (ع) بمدت یک شب در آنجا مطرح هست و یا اینکه هنگام انتقال پیکر مطهر امام علی(ع) و زمانیکه از کنار این مسجد رد می شده ،صدای ناله های بلندی از درون آنجا شنیده شده،در آن مسجد بیان شده بازدیدی داشتیم. سپس از مرقد کمیل ابن زیاد که از یاران باوفای حضرت علی (ع) بودند بازدیدی کردیم همچنین در سر راه به مرقد میثم تمار هم سری زدیم.قرار شد شهر کوفه و مسجد سهله را فردا ببینیم.

لذا به نجف برگشته و برای شرکت در نمار جماعت مغرب و عشاء به حرم رفتیم و نماز را خوانده ، زیارتی مختصری انجام دادیم و برای صرف شام به هتل برگشتیم تا پس از گرفتن انرژی تازه و تحدید قوا به حرم برگردیم.بعد از شام مجددا به حرم آمدیم و تا ساعت حدود 12 شب در حرم ماندیم .آنگاه برای یک استراحت دوساعته به هتل برگشتیم.