خاطرات

خاطرات

برای زنده ماندن دو خورشید لازم است؛ یکی در آسمان و یکی در قلب ...در جستجوی قلبِ زیبا باش نه صورتِ زیبا زیرا هر آنچه زیباست همیشه خوب نمی ماند امـا آنچه خوب است همیشه زیباست ...
خاطرات

خاطرات

برای زنده ماندن دو خورشید لازم است؛ یکی در آسمان و یکی در قلب ...در جستجوی قلبِ زیبا باش نه صورتِ زیبا زیرا هر آنچه زیباست همیشه خوب نمی ماند امـا آنچه خوب است همیشه زیباست ...

فاصله حرف تا عمل


بنام خدا


تفاوت حرف تا عمل

این روزها تقریبا اکثریت ما آدم ها عادت کرده ایم فقط حرف بزنیم اما وقتی پای عمل به میان می آید حاضر نیستیم حتی به حرف های خودمان هم عمل کنیم.

شما نمونه های بسیار زیادی از این موارد را می توانید در گفتار و رفتار مسئولان نظام و مردم ،حتی دوستان و آشنایان و بالاتر از آن در خانواده و بین والدین و فرزندان ،ببینید و روزانه مطالب زیادی را می شنوید که هرگز به آنها عمل نمی شود و اگر عمل می شد وضعیت ما و کشورمان اکنون اینگونه که هست نبود و قطعا اگر به این نکات دقت نشود و بخواهیم با همین وضعیت ادامه بدهیم شرایط بدتر هم خواهد شد.


در همین روزها که تعدادی از عزیزان برای امنیت و آسایش ما دانسته و از روی علم جان خود را بر کف نهاده و با تمام توان از اسلام و نظام جمهوری اسلام دفاع می کنند عده ای از خدا بیخبر که بعضی از آنها ندانسته تقلید کورکورانه از دیگران می کنند ، حرف ها و خدیث هائی برایشان درست کرده اند که بنده از نوشتن آنها شرم دارم.

باید به این افراد گفت بیائید و حداقل چند لحظه ای کوتاه به این فکر کنید که اگر رزمندگان جان برکف و ایثارگر که با اهداء جان و تمام هستی به جنگ جنایتکاران و متجاوزان به حریم الهی نمی رفتند و یا نروند وضعیت ما چگونه بود؟با کمی دقت و بررسی شرایط در وضعیت کشورهای همجوار و هرج و مرج و بی ثباتی آنها به راحتی میتوان فهمید که مستکبران دنیا مایل بوده و هستند که ایران هم اینگونه باشد. اما زهی خیال باطل،همانگونه که در ضرب المثلی قدیمی بیان شده و مصداق این روزهای مستکبرین است که می گوید:

«شتر در خواب بیند پنبه دانه» آنها هم باید خواب این را ببینند که بتوانند ایران اسلامی را مانند دیگر کشورهای منطقه بی ثبات کنند.

اگرچه برای جلوگیری و ایستادن در برابر کفر جهانی نیاز به همدلی و صذاقت و رفتار منطقی و اصولی بین مسئولان و مردم هست (که این روزها کمتر دیده می شود) اما باز هم وقتی پای به خطر افتادن منافع اسلام و مملکت در میان باشند همه آحاد جامعه یکپارچه در مقابل کفار و متجاوزان خواهند ایستاد.ان شاءالله

هدفم از بیان مطالب فوق این بود که بیشتر به شرایط داخلی خودمان بپردازم و بگویم چرا و چگونه در حالیکه درصد بسیار زیادی از مردم توان خرید مایحتاج زندگی خود را ندارند صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای تبلیغ مصرف بیشتر مردم دست به برگزاری قرعه کشی های کذائی شرکت ها و موسسات خصوصی و دولتی میزند؟

این وسائلی و پول هائی که طبق گفته مجریان و مسئولان قرعه کشی به برندگان تعلق می گیرد(ماشین و لوازم خانگی و ......) از چه راهی بدست آمده و مگر فروش یک کالا یا سود پول مردم که در بانک ها و موسسات پس انداز شده چقدر هست که میتوان با آنها تا این اندازه جوایز گران قیمت و مختلف داد؟

بنده بیاد دارم گذشتگان و افراد کمی مسن تر ما همیشه می گفتند قرعه کشی و بخت آزمائی و ربا در اسلام حرام است ، پس چگونه اکنون به راحتی مسئولان ما اجازه اینکارها را میدهند؟ و........

بگذریم و بدانیم که دشمنان این مرز و بوم به این نتیجه رسیده اند که برای انحراف مردم جان برکف و آماده و متعصب و غیور و هوشمند و عالم جامعه ما که در طول تاریخ بوده و اکنون هم هستند بهترین راه سرگرم کردن آنها با مسائلی است که بتواند فکر و ذکر و توان و عمل آنها را گرفته و مردم را تن پرور و مفت خور بی تحرک و.....بار آورد و متاسفانه در این مسیر موفقیت هائی هم بدست آورده که باعث شده و می شود تا ناهنجاری ها و مشکلاتی در جامعه اسلامی بوجود آورد و ارزش ها و معیارهای اصلی آرام آرام به فراموشی سپرده شود.

والسلام.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.